A Microsoft még a BUILD fejlesztői konferencia első napján erősítette meg, hogy hamarosan reklámblokkolási képességekkel turbózza fel az Edge böngészőjét.
A funkció a következő verzióban lesz elérhető, a kiegészítők támogatásával együtt. Ez utóbbi egyébként az előzetes buildben már tesztelhető volt az elmúlt hónapban.
További újdonság lesz a beépített Bing-fordító, valamint az előzőleg meglátogatott oldalak listája egy, a vissza gombhoz kapcsolódó menüben.
Ezzel az Edge azon ritka böngészők csoportjába tartozik majd, amelyek már natív módon támogatják a hirdetések blokkolását. Ilyen az Opera legújabb fejlesztői verziója és a Brave is.
A közeljövőben várhatóan nem érinti túlságosan a kiadókat a funkció, elvégre tavaly év végén a világ felhasználóinak alig több mint 1 százaléka használta az Edge böngészőt. Az arány persze fokozatosan emelkedik majd a Windows 10 terjedésével és a rendszer üzleti világban való előretörésével.
Frissítés: a Microsoft szerint a bemutató kissé félrevezető volt - valójában nem natív reklámblokkolót építenek, hanem a kiegészítők formájában nyílik lehetőség a hirdetések kiiktatására.