Hirdetés

Rátámadt a hirdetőipar a Mozillára



|

Több és irrelevánsabb reklámmal fenyegetőznek a Firefox sütitiltásának életbe lépése esetére.

Hirdetés

Szinte napra pontosan egy hónapja többek közt mi is beszámoltunk a Mozilla azon tervéről, miszerint akár már a június végére várható Firefox 22-től kizárólag azon weboldalak hozhatnának létre sütit a webböngészőben, amelyeket valóban meglátogatott a felhasználó.


Ennek következménye az lenne, hogy a követős sütikkel netezőket profilozó reklámcégek nagyja nem lenne képes a relevánsabb hirdetések megjelenítése érdekében kifürkészni böngészési szokásokat. Ez nyilván nincs ínyére a hirdetőknek, éppen ezért az Interactive Advertising Bureau és Association of National Advertisers ipari érdekvédelmi szövetségek egymástól állítólag függetlenül, de pontosan egyazon időben fejezték ki rosszallásukat a tervezett lépéssel kapcsolatban.


A szervezetek szerint egyrészt a Mozillának nincs joga rákényszeríteni a felhasználóit az efféle követés automatikus tiltására, másrészt pedig a lépésnek hála a Firefoxszal böngészők a jelenleginél több és irrelevánsabb reklámot fognak kapni, amely nem szolgálja senki érdekeit.


Az ügy érdekessége, hogy a Safari asztali és mobilos verziói mindig is blokkolták a harmadik féltől származó sütik létrehozását, ám az Apple ellen soha nem keltek ki a hirdetők, noha a StatCounter szerint az iOS-es verzió globálisan a mobilos böngészők piacának 24+ százalékát uralja.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.