Szinte napra pontosan egy hónapja többek közt mi is beszámoltunk a Mozilla azon tervéről, miszerint akár már a június végére várható Firefox 22-től kizárólag azon weboldalak hozhatnának létre sütit a webböngészőben, amelyeket valóban meglátogatott a felhasználó.
Ennek következménye az lenne, hogy a követős sütikkel netezőket profilozó reklámcégek nagyja nem lenne képes a relevánsabb hirdetések megjelenítése érdekében kifürkészni böngészési szokásokat. Ez nyilván nincs ínyére a hirdetőknek, éppen ezért az Interactive Advertising Bureau és Association of National Advertisers ipari érdekvédelmi szövetségek egymástól állítólag függetlenül, de pontosan egyazon időben fejezték ki rosszallásukat a tervezett lépéssel kapcsolatban.
A szervezetek szerint egyrészt a Mozillának nincs joga rákényszeríteni a felhasználóit az efféle követés automatikus tiltására, másrészt pedig a lépésnek hála a Firefoxszal böngészők a jelenleginél több és irrelevánsabb reklámot fognak kapni, amely nem szolgálja senki érdekeit.
Az ügy érdekessége, hogy a Safari asztali és mobilos verziói mindig is blokkolták a harmadik féltől származó sütik létrehozását, ám az Apple ellen soha nem keltek ki a hirdetők, noha a StatCounter szerint az iOS-es verzió globálisan a mobilos böngészők piacának 24+ százalékát uralja.