A norvég Opera épp most kerül 1,2 milliárd dollárért cserébe kínai vállalatok kezébe, ugyanakkor ezzel egyszerre az asztali böngészők háborúját is felpörgetné.
Az Opera még az 1990-es évek közepén jelent meg PC-re, azonban az igazi sikert a könnyűsúlyú mobilos böngészőivel érte el. Minden bizonnyal a kínai cégcsoport is ezért csapott le az Operára.
A csapat mindenesetre megerősítette, hogy egy új asztali böngészőn dolgoznak, ami még az idei évben megjelenik.
Az Opera elismerte, hogy a PC-s felhasználókat nagyon nehéz megnyerni a fejlett országokban - sokkal egyszerűbb a feladat, ha okostelefonokról és fejlődő régiókról van szó. Az ügyvezető az MWC-n azt mondta, könnyebb 1000 új indiai felhasználót szerezni, mint rávenni a szomszédját, hogy használjon Operát.
Az Opera szerint a kínai tulajdonosok szeretnék kiaknázni a tömörítőszoftver nyújtotta lehetőségeket, illetve az alkalmazásboltot és az Opera Mediaworks hirdetőcéget is.