Az uTorrent (igazából "mikrotorrent") mögött álló BitTorrent Inc. nincs különösképp megelégedve a programból származó bevételeivel. A vállalat jelenleg kétfajta módon próbálja monetizálni a fájlmegosztó alkalmazást: az ingyenes verzió a hirdetések megjelenítése mellett a telepítésekor partnerektől származó programokat installálhat, míg az évi 20 dollárba kerülő fizetős változat ezeket nélkülözi. A Pro kiadásban akad pár extra funkció is, például jobb munkát végez a sávszélesség kezelésekor.
Úgy tűnik a vállalat nem kívánja megszüntetni a Pro változatot, inkább az ingyenes verzió üzleti modelljén kíván csiszolni. Ennek keretében eltávolíthatják a telepítésekor felkínált kéretlen alkalmazásokat, helyette alternatív lehetőségeket biztosíthatnak majd a felhasználóknak a fejlesztés anyagi támogatására. A bejelentés szerint a pénztárca vastagságától függetlenül mindenki számára lesz valamiféle opció, ebből ítélve a cég talán közvetlenül próbál majd adományokat kérni a felhasználóktól. Az eddig kitalált új monetizálási módszereket az elkövetkező hetekben-hónapokban kívánja tesztelni a BitTorrent.
Az uTorrent fájlmegosztót világszerte olyan 150 millióan használják, így egy megfelelően kialakított támogatási rendszerrel nem tűnik lehetetlen feladatnak az ingyenes verzió monetizálása.
(Forrás: uTorrent blog, TorrentFreak | Nyitókép: k3anan)