A felhasználók számos szolgáltatásból választhatnak a zenei streaming piacán, és bár az Apple és a Google megoldásai gyorsan növekednek, a szektor élén továbbra is a Spotify áll. Nem csak a legnagyobb, a legnagyobb tempóban is nő.
A Spotify az indulása óta a növekedésre koncentrál, és egy oldalt leszámítva minden tekintetben rengeteget fejlődött. A gond sajnos az, hogy pénzügyileg eddig sosem volt sikeres.
Bár több mint 60 piacon van már jelen, a fizetős felhasználók száma pedig meghaladja a 40 milliót, ennek ellenére minden egyes negyedévben veszteséges a cég.
Amikor pénzhez jutott, azt vagy a jogdíjak kifizetésére vagy a szolgáltatás bővítésére fordította a Spotify.
A helyzet azonban rövidesen változhat, legalábbis Par-Jorgen Parson (a Spotify egyik korai befektetője) a Reutersnek adott interjúja alapján.
Parson azt mondja, hogy a Spotify folyamatosan a növekedésre és a terjeszkedésre koncentrált, 2017-ben azonban már nyereséget is fel tud majd mutatni. Ha ez így lesz, akkor biztos, hogy a piac élén marad.