Február végén derült égből villámcsapásként érkezett a hír, miszerint az eddig ismert formájában vége a Bioshock játéksorozatot jegyző Irrational Games stúdiónak. Ken Levine kreatív igazgató mellett csupán egy maréknyi fejlesztő maradt belőle, a kis csapat a belátható jövőben digitálisan terjesztett játékok készítésével kíván foglalkozni. Levine fő célja jelenleg olyan mechanikák kidolgozása, amelyek segítségével a játék narratíváját nagyban befolyásolhatják a játékos döntései.
A stúdió két legutóbbi játéka a Bioshock (2007) és Bioshock Infinite (2013) voltak, újszerű megoldásaival mindkettő hozzájárult a játékok – mint történetmondó médium – magasabb szintre emeléséhez, éppen ezért is volt hatalmas csapás az Irrational feloszlatása. A szellemi jogokat birtokló Take-Two kiadó eddig meglehetősen csendes volt a széria jövőjével kapcsolatban, ám mivel részükről az üzlet mindig is profitábilis volt, így a kezdetektől fogva értelemszerűnek tűnt a folytatás.
A múlt héten a Take-Two ügyvezető igazgatója egy elemzői konferencián elmondta, hogy mindenképp van jövője a sorozatnak, a következő játék elkészítéséért a 2K Marin stúdió felel majd. A kiadó tulajdonában álló cég számára nem ismeretlen a széria, ugyanis ők készítették a 2010-es kiadása után gyorsan és méltatlanul elfeledett Bioshock 2-t.
(Forrás: PC Gamer)