Új mobilalkalmazást mutatott be a GS1 Magyarország: a SafeBrand pszolgáltatás segítségével a fogyasztók minden fontosabb adatot megtudhatnak az általuk kiválasztott termékekről. Az applikáció leolvassa a termékeken feltüntetett vonalkódokat, és megjeleníti a felhasználók készülékén a Brandbank által rögzített, hiteles és ellenőrzött termékinformációkat.
A termékadatokon túl az alkalmazás minősítéseket, allergén- vagy speciális összetevőkkel kapcsolatos információkat, kiegészítő termékeket, recepteket vagy akár egy releváns weboldal elérhetőségét is megjelenítheti: minden szükséges információt biztosít a fogyasztók számára.
A gyártóknak, márkatulajdonosoknak így lehetőségük nyílik arra, hogy közvetlenül a vásárlót szólítsák meg, további drága és sokkal kevésbé hatékony out-door, vagy in-store marketing eszközök bevetése nélkül. A rendszer a fogyasztók vásárlási szokásait is nyomon követi, így lehetővé teszi a célzott hirdetések, targetált kampányok alkalmazását is.
A SafeBrand szolgáltatás célja, hogy eljuttassa a fogyasztókhoz a gyártóktól származó hiteles és megbízható termékinformációkat. A hazai kereskedelmi szektor szereplői számára fontos szem előtt tartani, hogy a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló 1169/2011 EU rendelet szerint 2014-től előírás lesz az online értékesítésnél az összes olyan információt feltüntetni, amit a fogyasztó az áruházakban személyesen is elér. A SafeBrand szolgáltatás biztosítja a márkatulajdonos számára, hogy a rendeletben előírtaknak megfelelő, szabványossági és minőségi szempontból megvizsgált, és általa jóváhagyott adattartalommal szólítsa meg a fogyasztót.
Azok, akik csatlakozni szeretnének a GS1 Magyarország 2013. júniusában induló pilotprojektjéhez, a safebrand@safebrand.hu e-mailcímen vehetik fel a kapcsolatot a cég munkatársaival.