Hónapok óta pletykálnak arról, hogy a Microsoft megválna többek között az Xbox-üzletágtól és a Bing keresőtől - ez a két szakág ugyanis valóságos pénznyelőként működik, ráadásul a két termék, és a vállalat többi szakága között minimális az átjárás felhasználói szinten. Satya Nadella, a Microsoft nemrégiben kinevezett vezérigazgatója végre nyíltan színt vallott a két "féltett" termék ügyében.
Elmondása szerint ahhoz, hogy a cég a jövőben élen járjon, építkezni kell, nem pedig rombolni. Víziója szerint mind az Xbox, mind a Bing meg fogja találni a maga közönségét - a vállalat pedig nagy erőkkel azon lesz, hogy ez a közönség a teljes Microsoft-kínálat felé is aktívabb legyen.
Arra a kérdésre, hogy további felvásárlásokat terveznek e, Nadella kitérőnek is tekinthető választ adott: a jövőt építeni kell, és nem vásárolni - a cégnek volt minimum négy sikerterméke, amelyet a nulláról épített márkává, ezen az úton fognak továbbhaladni.