Mivel az ATI és az NIVIDIA és készül valamilyen fajta hardveres fizikai gyorsítással, csak idő kérdése volt, hogy a Microsoft mikor kezd bele egy egységes fizikai gyorsítási programozói felület elkészítésébe. A hírt legelőször a Microsoft egy álláskereső oldalán lehetett felfedezni tavaly augusztusban, ahol a fizikai gyorsításért felelős fejlesztő csoportba keresnek új munkaerőt.
A fizikai gyorsítás a következő olyan óriási lépés, mint annak idején az első Voodoo grafikai gyorsító kártyája volt.
Ahogy azt tudni lehet, az ATI és az NVIDIA megoldása kétkártyás rendszereikből adódik, míg az Ageia egy külön PCI kártyát használ a fizikai gyorsításra. Nincs arról még információ, hogy a Microsoft mikor tervezi a fizikai gyorsítást támogató DirectX megjelentetését és ki támogatja majd azt, viszont nem lenne meglepő, hogy addigra az ATI és az NVIDIA is DirectX kompatibilis lenne ebből a szempontból is.
Microsoft DirectX Physics
A szoftverfejlesztő óriás belevág a fizikai gyorsításba.
Hirdetés
Hirdetés