A Microsoft pénteken tett 44,6 milliárd dolláros ajánlatot a Yahoo felvásárlására. A részvényenkénti 31 dollár 62 százalékos felárat jelent az utóbbi időben gyengén teljesítő Yahoo január végi részvényárfolyamához képest. Az akvizíció a Microsoft eddigi legjelentősebb lépése lenne arra, hogy a vállalat végre megvesse a lábát az online hirdetési piacon, és valódi versenyre kényszerítse a Google-t. A számok tükrében megállapíthatjuk, hogy a Microsoft és a Yahoo egyelőre közösen sem jelent azonnali veszélyt a nagy rivális trónjára. Együtt is "csak" a keresők piacának 32,7 százalékát fedik le, míg a Google részesedése decemberben 58,4 százalékos volt, és technológiailag is köröket ver kihívóira. Ennek ellenére a 22,9 százalékos Yahoo és a 9,8 százalékos Microsoft egyesülése olyan lehetőségeket vetít előre, amelyekkel a Google-nek komolyan számolnia kell.
Elemzők sora hívja fel a figyelmet arra, hogy a keresőszolgáltatások, melyeket tekintve a Google egyértelműen vezet, egyre kevésbé jelentik az internethasználat alfáját és omegáját. Jó példa erre a levelezés, ezen a területen pedig a Yahoo és a Microsoft is erős bázissal rendelkezik - sőt, külön-külön is több felhasználójuk van, mint a Google-nek. A közösségi oldalak és szolgáltatások kapcsán a Yahoo 360 vagy a Yahoo Answers, illetve a Windows Live Spaces érdemel figyelmet, nem beszélve a Microsoft és a Facebook meghitt kapcsolatáról. A két vállalat egyesülése valódi alternatívát támaszthat a Google-lel szemben, ám hogy ez mit is jelent valójában, arra csak az első közös termékek kibocsátásakor kaphatnánk választ.
A Google nem sokkal az ajánlattétel után kifejezte véleményét. David Drummond, a Google alelnöke a vállalat hivatalos blogján vette tűz alá a Microsoftot. Kissé elsietett bejegyzésében "nyugtalanító kérdésekről" beszél a tervezett akvizíció kapcsán, mely szerinte sokkal többről szól, mint egyszerű pénzügyi tranzakcióról. Felteszi a kérdést: vajon a Microsoft ugyanolyan "helytelen és illegális befolyást próbál szerezni az interneten, mint amilyet a PC felett gyakorol?" Drummond kifejti, hogy az internet a versenyszerű innovációról szól, ezzel szemben a Microsoft eddig "gyakran törekedett arra, hogy szabadalmazott monopóliumokat hozzon létre, majd befolyását újabb, szomszédos területekre is kiterjessze." A Google alelnöke rámutat arra, hogy a levelezésben és az azonnali üzenetküldő szolgáltatásokban számtalan felhasználóval rendelkező két vállalat milyen óriási előnyre tehet szert a Microsoft PC-s szoftvermonopóliumával a háta mögött. Végül a Microsoft kétes múltjára hivatkozik a törvények és szabályozások semmibevételét illetően, és felveti az illetékes testületek felelősségét, hogy azok kielégítő válaszokat keressenek az "ellenséges felvásárlási ajánlatról" szólva.
Verseny, vagy monopólium? Kinek jó a Microhoo?>>>