Február közepén a Microsoft bejelentette, hogy addigra már 200 milliónál is több Windows 8 licencet sikerült eladnia, így noha a Windows 7-nél lassabban fogy a rendszer, ám a pénzügyi bukástól nagyon messze van.
A TechCrunch beszámolója alapján a vállalat Mobile World Congress-es sajtóeseményén megtartott előadásának egyik diáján némileg elrejtve az operációs rendszer áruházának teljesítményéről is voltak adatok: a Microsoft szerint januárban átlagosan napi 4 millió letöltést indítottak a felhasználók, azaz a jelek szerint fél év alatt 135 százalékkal emelkedett a letöltések mennyisége.
Az Áruház eladásainak százalékos aránya kategóriánként
Kapcsolódó hír, hogy a múlt héten a Microsoft kiadott néhány Áruházzal kapcsolatos statisztikát: a hivatalos adatok alapján az Áruház legnépszerűbb kategóriája a letöltések száma alapján toronymagasan – olyan 37 százalékkal – a játékoké, a második helyen befutó „szórakozás” kategória részesedése csak 10 százalék környékén van.
Windows Áruház: a bevételek megoszlása
A fejlesztők számára fontos monetizálás szempontjából szintén érdekes a játékok kategória, hiszen a hagyományos fizetős programokból és in-app vásárlásos társaikból származó bevételt egymáshoz hasonlítva csak itt vezetnek magasan az in-app vásárlásos bevételek, bár ebben valószínűleg komoly szerepe van annak is, hogy más kategóriákban nehéz ilyen módszerrel tartalmakat rásózni a fogyasztókra.