Brendan Eich, a Mozilla egykori társalapító nemrég igencsak érdekes ötlettel rukkolt elő. A Brave böngésző nem csak anonim és biztonságos internetezést ígér, de a hirdetéseket is képes teljes egészében blokkolni. Saját rendszerük reklámjainak megjelenítéséért azonban fizetnének a felhasználóknak (és persze a tartalomszolgáltatóknak is), ám ahogy az várható volt, az ötlet nem mindenkinek tetszik.
A 17 kiadóóriást és rajtuk keresztül 1200-nál is több újságot tömörítő Newspaper Association of America állítja, az, hogy a weboldalak reklámjait sajátjaikra cserélik, illegális. A Brave üzleti modelljét ahhoz hasonlították, mintha szimplán ellopnák és máshol publikálnák cikkeiket. A cég szerintük ezzel megsérti a szerzői jogokat, a felhasználási feltételeket, illetve kimeríti a tisztességtelen verseny fogalmát is.
Eich válaszában kiemelte, hogy az NAA levele csúsztatásokkal van tele. Kategorikusan elutasítja, hogy a böngésző "újra kiadna" tartalmakat, inkább végpontnak tekinti azt, amivel a felhasználó eldöntheti, mit akar látni és milyen formában. A Brave szerinte nem a kiadók ellensége, hanem a megoldás, ami minden szereplőnek előnyösebb reklámozási hálózatot hozna létre. Az NAA természetesen kész joga útra terelni az ügyet, ha Eich nem hátrál meg.