A verseny online zajló változatában is kiemelkedő eredményeket értek el a magyarok: az algoritmus kategória júliusi yokohamai (Japán) döntőjén a budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem egy hallgatója képviseli majd hazánkat az EMEA régióból egyedüliként. A döntő kilenc kategóriája: szoftvertervezés, rövidfilm, renderelés, algoritmusok, vizuális játékok, irodai tervezés, informatikai üzleti terv, IT és webfejlesztés.
Az Imagine Cup verseny célja, hogy segítsen a diákoknak ötleteik kifejlesztésében, és lehetőséget teremtsen tudásuk megmérettetésére. A program emellett tanulási lehetőséget kíván biztosítani számukra, hogy megkönnyítse a technológiához való hozzáférést és fejlessze a készségeiket. Mindez hozzásegítheti a diákokat, hogy a technológia felhasználásával ötleteiket és üzleti lehetőségeiket az iskolai kereteken kívül is megvalósíthassák. Az Imagine Cup egyre nagyobb teret nyer egész Európában. Idén 412 európai iskola, főiskola és egyetem több mint 61 000 diákja vesz részt a versenyen.
Tóth Bálint, a BME hallgatója, már második alkalommal indult a megmérettetésen. Idén, (ahogy már tavaly is) a szoftvertervezés kategóriában a hazai forduló győztese lett. "A szoftvertervezési kategória magyar és közép-kelet európai fordulója egyaránt igen jól szervezett volt. A sikeres versenyhez egyrészt egy jó ötlet kell, másrészt a megfelelő tudás és rutin az ötlet kivitelezéséhez. Úgy vélem, a magyar fejlesztés is kitűnően megállta a helyét" - nyilatkozta Tóth Bálint. "A verseny kitűnő lehetőséget adott a .NET platform használatának és képességeinek bemutatására és megismerésére, segítségével sok hasonló korú és érdeklődésű diákot is megismerhettem, akikkel a későbbiekben is szeretném tartani a kapcsolatot."
A kelet-európai regionális döntőben kilenc ország csapatai vettek részt: Görögország, Szlovénia, Szerbia-Montenegró, Bulgária, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Románia és Ukrajna.
A regionális döntő győztese a szlovén csapat lett. Nyertes projektjük azt szemléltette, hogyan lehet az emberek közötti határokat a technológia segítségével eltörölni. A szlovén csapat rendszere, az EthnoCon, GPS navigációt, vezeték nélküli internet kapcsolatot, kamerákat, mikrofonokat és beágyazott rendszereket ötvöz egy intuitív szoftveres felülettel. Az EthnoCon célja a felhasználók összekapcsolása a kulturális, nyelvi és földrajzi elhelyezkedés okozta korlátok áthidalása révén.
A második helyet a görög csapat nyerte el a Sign2Talk nevű megoldással, amelyet a halláskárosultak nehézségeinek leküzdésére fejlesztettek ki. A harmadik helyen pedig Szerbia és Montenegro csapatának Just a Drop Away című projektje végzett, amelynek célja a halálos balesetek számának csökkentése a véradók értesítésével és összeszervezésével. A rendszer az integrált technológiákban rejlő teljesítményt kihasználva, a sürgős orvosi szituációk hatékonyságát igyekszik növelni.
Az egyfős magyar "csapat" ötödik helyezést ért el MeetU ("meet you") nevű alkalmazásával, amely a Windows Mobile 2003-alapú, és Bluetooth technológiát használó Smart telefonok révén kíván segítséget nyújtani az azonos érdeklődési körű embereknek, hogy egymásra találjanak.
Az idei versenyen, online kategóriában, az egyéni versenyzők megmérettetésén igazi magyar siker született. Csóka Endre, az ELTE hallgatója, a második fordulóban második helyezést elérve jutott a yokohamai hatos döntőbe, algoritmus kategóriában. "Nagyon jónak tartom a Microsoft eme kezdeményezését, amely segít a tehetségek felkutatásában. Az elért eredmények tükrében, remélem, hogy bővíthetem lehetőségeimet a választott szakterületen" - mondta a versenyző.