Ahhoz, hogy megértsük, pontosan mire szolgál az ALchemy, tudnunk kell, mi az eredeti probléma. A Microsoftnál a Windows Vista fejlesztői úgy döntöttek, hogy eltávolítják azt a hardverréteget az operációs rendszerből, amelyen keresztül a szoftver hozzányúl magához a hardverhez, azaz a hangkártyához, hogy hardveres gyorsítást érjen el. Ettől lesznek a játékokban például visszhang effektusok, illetve surround hangzás. A Vista alatt futtatott játékok, melyek eredetileg támogatják az EAX valamelyik szabványát, már nem biztosítanak ilyen hangzást. Egészen mostanáig, hiszen a Creative végre előállt azon megoldásával, mellyel mégis elérhető lesz az EAX Vista alatt.
A felület, amelyen keresztül az EAX effektek megvalósulnak, eddig a DirectSound3D volt - a Microsoft így közvetlenül támogatta a hardveres gyorsítást. Ennek megszűntével az egyetlen lehetőség erre az OpenAL, amely egy független API-t, azaz programozói felületet biztosít a hangkártya eléréséhez. A szabvány, csakúgy, mint az OpenGL nyílt, így többen résztvesznek fejlesztésében, élenjárója azonban a Creative.
Ahhoz, hogy a jelenlegi DirectSound felületet használó játékok továbbra is kihasználják az EAX adta lehetőségeket, muszáj valahogyan megismertetni őket az OpenAL-lel - erre való az ALchemy. A kis szoftver annyit tesz, hogy a DirectSound3D felé érkező parancsokat átfordítja OpenAL kompatibilissé. Így ezek a meghívások már a független felület felé továbbítódnak, a DirectSoundot megkerülve, és ismét teljes EAX támogatással futnak játékaink. A kis szoftver letölthető a Creative oldaláról - a megoldás egyelőre csak és kizárólag Creative X-fi kártyákon működik, de tervben van az Audigy kártyák támogatása is.
Letölthető a Creative ALchemy
Nagyon sokan vártak rá, most már letölthető az ALchemy meghajtó
Hirdetés
Hirdetés