Alig egy hónapja drasztikusan lelassultak a Google szolgáltatásai Kínában - egyes tartományokból gyakorlatilag elérhetetlenné is váltak. Bár pár éve még a keresőóriás komoly beruházásokkal támogatta a kínai államot, mára gyakorlatilag hidegháború alakult ki köztük.
Persze a hangulat soha nem volt túl rózsás: a kínai cenzúrabizottság elvárásainak az alapvetően nyílt keresőcég nem tudott - vagy nem akart - megfelelni, így 2010-ben bezárta a témával foglalkozó - és rengeteg munkahelyet biztosító - helyi irodáit, alig két esztendővel később pedig minden képviseletét megszüntetve katapultált az országból.
Míg a Google tehetetlen, addig Kína több eszközzel is lesújtott már a cégre: egyszerűen nem reklámozzák, és nem is engedik reklámozni a vállalat fő profiljának számító keresőt: az eleinte akár 25-30%-os részesedése a Google-nek tavalyra alig mérhetőre, 8%-ra csökkent.