A Microsoft legnagyobb hardvergyártó partnerei az új Windowsok megjelenésekor azokat általában eladási pontként használva próbálják rávenni a fogyasztókat az új számítógépek vásárlására, azonban kellemetlen helyzetbe kerülnek, amennyiben az operációs rendszer nem bizonyul népszerűnek.
A HP marketingeseinek az elmúlt napokban úgy tűnik kigyúlt a villanykörte a fejük felett, ugyanis a legújabb akciójuk keretében – állításuk szerint népszerű kérésnek eleget téve – nagy erőkkel nekiálltak reklámozni a Windows 7-es asztali és hordozható számítógépeiket. A partizán megmozdulás természetesen kellemetlen fényt vet a Microsoftra, azonban jelenleg erősen limitált a résztvevő számítógépek köre, így az egész inkább csak egy átmeneti és opportunista fellángolásnak tűnik, mintsem teljes mellbedobású visszalépésnek, noha hatalmas siker esetén bármi megtörténhet.
Kapcsolódó érdekesség, hogy ugyan a Windows 7 bolti verziójának forgalmazása a tavalyi év végén megszűnt, ám a hardvergyártók meghatározatlan ideig még képesek lesznek új licenceket igényelni a Microsofttól.