Ki ne szeretné a játékkonzolokat? Guillermo Amaral nagyon szeretett volna egyet, de nem olyat, amit a boltban lehet kapni, hanem olyat, amilyet ő kitalált. Évekig aránytalanul drágán tudta volna csak megvalósítani ezt a régi vágyát, de a Raspberry Pi megjelenésével elhárultak az anyagi akadályok.
Marshmallow Entertainment System lett (MES) a projekt neve. A hardver alapokat a Raspberry PI adja, a már ismert 700 MHz-es ARM alapú SoC-vel. Operációs rendszerként nem a Pi-hez mellékelt Linuxot használta Amaral, hanem összeállított egy saját disztribúciót COUGAR néven, erre épül a Marhmallow Game Engine szoftvercsokor. Az nyílt forrású engine célja, hogy a régi idők 8 és 16 bites 2D játékai újra űzhetők legyenek. Ennek minden eleme az üzleti használatra is ingyenes BSD licenc hatáskörébe esik, a szerző fogja össze jelenleg és ha használnánk, tegyük kvázi ingyen, fizetségként megelégszik egy sörrel is.
A Pi biztosítja az USB portot, amihez Amaral a Mayflash Wii classic Controller Pro PC-s vezérlőt illesztette. Csakhogy nem biztos, hogy ehhez maga a Wii elegendő energiát tud biztosítani, ezért egy kiegészítő ATtiny85 áramkörrel fejelte meg a rendszert, mely egy 2 amperes tápegység közreműködésével egyenletes áramellátásról gondoskodik. Egyelőre nincs gépház specifikálva, a rendszer jelenleg az asztalon fut, a sorozatgyártásához még nagyon sok mindent meg kellene csinálni. Viszont alapvetően már most is működik, a fejlesztő dolgozik további kontrollerek beépítésén, illesztésén.
Az alábbi videón megfigyelhető a kis készülék működése. Amaral szerint a saját maga összeállította COUGAR linux rendszer indítása annyira gyors, hogy végül is a csatolt kijelzőre kell várni, nem a Raspberry Pi-re. A konzol régi, 8 és 16 bites játékokat fog futtatni, így bőven elég számára a 256 MB RAM-mal ellátott Raspberry Pi (az újabb gyártású alaplapokon már 512 MB memória van, ami egyéb projektek szempontjából kulcsfontosságú előrelépés).
A projekthez hozzá lehet járulni PayPal adományokkal és munkával is. A forráskód a GitHub oldalán érhető el és a BSD és CERN OH licencek hatáskörébe esik.
Amaral kis készüléke inkább egy hobbi projekt, melyet egyelőre önmaga koordinál és fejleszt is, minimális anyagi erőforrásokból gazdálkodva. Meglehet, hogy jobban járt volna, ha inkább a közösség erejét hívja segítségül, mint a nyílt forráskódú játékkonzol létrehozását célzó Ouya projekt gazdája, Julie Uhrman. Az Ouya projekt nem kifejezetten retro, hanem erősebb konzol létrehozását tűzte ki célul, Tegra 3 processzoros alapokon és főleg közösségi támogatással. Az Ouya Kickstarter oldalán eredetileg 975 000 dollárt akartak összeszedni a fejlesztésre és a gyártás beindítására, ám a gyűjtés végéig több mint 8,5 millió dollár gyűlt össze. A 63 000 támogató közül egy tucatnyian adtak ki több, mint 10 000 dollárt a nemes célért, úgyhogy van itt erőteljesen lelkesedő rajongó elég. Nekünk, halandóknak 99 dollárba fog kerülni a konzol, ha a fő támogatók és a rengeteg előrendelő után végre mi is sorra kerülünk majd. Az erős érdeklődés egyik oka lehet, hogy itt nem kell külön platformot fejleszteni, az Android operációs rendszeren már most is rengeteg játék elérhető.