A nem túl régen közzétett, március első napján érvénybe lépő új, egyszerűsített adatvédelmi elvek sokaknál kiverték a biztosítékot. Ez főleg a Google saját szolgáltatásai közötti átjárhatóság "bevezetésének" köszönhető, miszerint az egyik szolgáltatásban megadott személyes adatunkat felhasználják a másik szolgáltatásukban is, amennyiben mi használjuk azt.
Habár ez eddig is pontosan így működött, most lett csak hivatalosan is kimondva, ami sokaknak nem tetszett. Ilyen a Microsoft is, akik egy újsághirdetésben korbácsolják a Google új elveit. A szöveg tanulsága szerint a Google az olyan szavakkal, mint az "átjárhatóság", vagy az "egyszerűbb kezelés", csupán csiszolgatja az egyébként sokak számára ellenszenves változtatások mögött megbúvó tényeket. Ami viszont valójában történik az az, hogy nehezebbé válik majd személyes adataink felügyelete, illetve azok kezelése. Beavatkozás nélkül bekerül egy másik szolgáltatásba is az az információ, amit mi például a YouTube rendszerében adtunk meg. A cél nem más, minthogy a reklámozni vágyó cégeknek sokkal pontosabb adatokat tudjanak rólunk adni.
A Microsoft természetesen minden kételkedő felhasználónak bátran ajánlja a saját megoldásait, mint a Bing, a Hotmail, vagy éppen az Internet Explorer. Ügyes lépés ez tőlük, de ez sem a legtisztább mód, a saját termékeik reklámozására.