Enyhén szólva is meglepő statisztikával rukkolt elő a Strategy Analytics, ugyanis az elemzőcég adatai alapján az idei első negyedévben eladott táblagépek már 7,5 százalékán Windows 8 vagy Windows RT operációs rendszer futott, számszerűsítve 3 millió értékesített egységről van szó. Ez meglehetősen nagy előrelépés az egy évvel ezelőtti állapothoz mérten, hiszen akkor – sőt, egészen a tavaly október végéig – a redmondi vállalat mérhető mértékben nem volt jelen a piacon.
A lenti adatokat átnézve a nagy vesztesnek egyértelműen az Apple tűnik, hiszen egyetlen év alatt közel 15 százalékkal csökkent a vállalat részesedése. Ehhez viszont hozzá kell venni, hogy a tavalyi első negyedévben a cég 11,8 millió iPadet értékesített, míg az idei első negyedévben az érték már 19,5 millió egység volt.
Éves összehasonlításban természetesen az Android nevezhető a legjobban teljesítő rendszernek: a robotos szoftver piaci része éves szinten 9,2 százalékkal, míg a szoftverrel szerelt eszközök eladása 6,4-ről 17,6 millióra nőtt. Az egyéb OS-t futtató tabletek erősen veszítettek a népszerűségükből, bár az egy évvel ezelőtti 0,5 milliós eladási mutatójuk elvileg „csak” 100 ezerrel csökkent az első negyedévben.