Az elmúlt években drámai változások álltak be a játékiparban, hiszen a megszokott számítógépes és konzolos címek dominanciája a mobilos és webes platfomok hódításával egyre inkább elúszni látszik, ráadásul a klasszikus AAA kategóriás játékok elkészítésélnek ára – a reklámbüdzsével együtt – ma már a csillagos eget súrolja. A változások nagy kihívások elé állították a játékmotorok készítőit, hiszen valahogy el kell adniuk a termékeiket.
Az utóbbi évek tapogatózásai – mint például az Unreal Engine 3 hobbifejlesztők számára való ingyenessé tétele – után tegnap az Epic és Crytek óriási változtatást jelentettek be a Game Develeopers Conference-en: az Unreal Engine 4 havi 19 dollárért, míg a CryEngine havi 9 dollárért lesz szolgáltatás formájában igénybe vehető. A rendkívül szűk anyagi keretből gazdálkodó indie (független) fejlesztőket célzó konstrukciók közt további különbség, hogy az elkészült játék kiadása után az Unreal 4 motoros alkotások bevételének 5 százaléka az Epic-et illeti, már ha utólagosan nem kerül módosításra a szerződés.
A motorok havidíjas elérhetősége óriási változást hozhat a kisebb fejlesztők számára, hiszen méltányos összegért ugyanazon (csúcs)technológiához férhetnek hozzá, mint a sok millió dolláros projekteken dolgozó stúdiók alkalmazottai, ám kreatív szempontból kevésbé van megkötve a kezük. Érzésünk szerint izgalmas idők előtt állnak a játékok szerelmesei.
(Forrás: PC Gamer)