Február elején az ausztrál parlament egyik vizsgálóbizottsága kijelentette, hogy az országban árult digitális tartalmak jelentős része látszólag ok nélkül számottevően többe kerül, mint az Egyesült Államokban, így a helyzet megértése érdekében tegnapra berendelték egy meghallgatásra az Adobe, az Apple, továbbá a Microsoft vezető tisztségviselőit.
A kormány képviselői konkrét példákon levezetve várták a magyarázatokat, összességében a legkényelmetlenebb helyzetbe talán Paul Robson, az Adobe ausztrál leánycégének vezetője került. Az úriembernek arra kellett válaszolni, hogy a CS6 Design and Web Premium miért kerül 75 százalékkal többe az Amerikában forgalmazottnál, mire ő a helyi leánycég üzemeltetési költségeivel, továbbá az előfizetéses modell előtérbe tolásával próbált védekezni. A rossz benyomást leginkább a kínos mellébeszélési kísérletei keltették.
Pip Marlow, a Microsoft képviselője szerint az Office programcsomag esetében az 55 százalékos felárat a komoly konkurencia indokolja, állítása alapján az ügyfelek nem lennének hajlandóak kifizetni a pluszt, ha nem érné meg nekik. Stephen Jones parlamenti képviselő a választ összegezve annyit mondott Marlow-nak, hogy „tehát annyit kérnek, amennyit csak elbír a piac”.
Az almás Tony King az iTunes-on árult zenék, filmek és sorozatok magas ellenértékei kapcsán a kiadókra mutogatott, állítása szerint azok jogdíjakkal kapcsolatos igényei egyszerűen nem teszik lehetővé a kedvezőbb árazást, ám az Apple folyamatosan próbálja jobb belátásra bírni az érintetteket.