Windows 10-es cikkünkben korábban már összefoglaltuk, miért is várjuk annyira a Microsoft legújabb operációs rendszerét. A vérbeli játékosok azonban még egy ponttal ki egészíthetik a listát, ez pedig természetesen a DirectX 12 elérhetősége. Az extra teljesítmény természetesen fontos szempont, a jelenleg egyedüliként kompatibilis 3DMark API Overhead segítségével mérhetőek is az eredmények. A konkrétan DirectX 12-es játékok már fejlesztés alatt vannak, megjelenésük azonban még a távoli jövőbe veszik, ezért is különleges hír, hogy még ebben a hónapban megérkezhet az első igazi gamer tesztprogram.
Az Oxide Games Ashes of the Singularity című játéka ugyan még koránt sincs kész, július végén, de legkésőbb nyáron megjelenhet a DirectX 11-gyel és 12-vel is működő tesztverzió. A program ugyan mindkét API-t támogatja, leginkább mégis azért várjuk, hogy a jelenleg elérhető legkorszerűbb játékmotorban tekinthessük meg a DirectX 12 előnyeit. Ezek közül kiemelendő a heterogén multiadapter technológia, ami maximálisan kihasználja az IGP-s CPU-k előnyeit, számos munkát levéve a grafikus vezérlők és a processzormagok válláról.
Az eddig egyetlen játék, a Thief által használt aszinkron compute is bekerül a DirectX 12-be, ami lehetővé teszi, hogy bizonyos számításokat párhuzamosan végezzen el a hardver, így a második feladat tulajdonképpen ingyenes, hiszen nem foglal le további erőforrásokat. Jól látható, a DirectX 12 rendkívül fontos ugrás lehet a játékipar szempontjából, a Microsoft nem véletlenül szeretné az Ashes of the Singularity tesztverziójával átcsábítani a gamereket a Windows 10-hez.