Főként a kisebb fejlesztők számára meglehetősen vonzó lehet Windows 8-ra modern alkalmazásokat készíteni, hiszen a Microsoft kész megoldást kínál hirdetések a szoftvereikbe illesztésére, így az iOS-hez és Androidhoz hasonlóan rendkívül egyszerűen pénzre tudják váltani a programba fektetett munkát – vagy legalábbis ez a hivatalos elmélet.
Sajnos április egy totális katasztrófa volt a reklámokkal megtámogatott ingyenes programok fejlesztői számára, ugyanis a beszámolók alapján szinte senki sem kívánt hirdetni a Microsoft rendszerében. Konkrét példát hozva a Deveci Games tulajdonosa szerint a hónapban olyan 60 millió alkalommal kértek a programjai megjeleníthető reklámot a Microsoft kiszolgálóitól, ám csak 160 ezer esetben kaptak.
A Microsoft állítása szerint a hirdetési üzlet szezonális jellege miatt a jelenség normális, de természetesen minden erejükkel a hirdetési kedv meghozásán fáradoznak, noha ez valószínűleg nem vigasztalja a pórul járt fejlesztőket.