A Spotify büszkén árulta el, hogy immáron 100 millió előfizetővel rendelkezik. Ez 33 százalékos előrelépés a legutóbbi jelentéshez mérten, amely még 75 millióról szólt.
Az Apple Music által gyakorolt nyomás ellenére a Spotify tovább tudott nőni. Ráadásul már 30 millió fizetős ügyfele van, akik havi 9,99 dollárt adnak a prémium szolgáltatásért.
A felhasználók többsége az ingyenes csomagra nevezett be, amelyeket a Spotify reklámokkal támogat.
Az Apple Music áprilisban 13 millió felhasználóval rendelkezett - az Apple szolgáltatása viszont nem rendelkezik ingyenes csomaggal. Ott ehelyett 3 hónap próbaidő van a havi 9,99 dollár előtt.
A Spotify a hozzá befolyt pénz 80 százalékát jogdíjként fizeti ki a zenészeknek, kiadóknak és producereknek, ezért 2006 óta nem tudott nyereséget elérni. Tavaly 209 millió dolláros működési vesztesége volt, azelőtt 186,8 millió dollár volt a mínusz.
Ha a Spotify dolga nem lenne elég nehéz, az Amazon hamarosan komoly riválissal áll elő.