Az adathalászat során internetes csalók e-maileket küldenek szét fontos cégek (pl. bankok) nevében, hogy megtévesztve őket hozzáférjenek bizalmas adataikhoz, mint például hitelkártya-számok, jelszavak. Ezek a trükkös üzenetek felhívják a felhasználó figyelmét, hogy látogasson el egy internetes honlapra, ahol a személyes adataik beírására utasítják, azzal az ürüggyel, hogy frissítik az információkat.
Azonban ami a vállalat hivatalos honlapjának tűnik, az valójában nem más, mint a csalók által létrehozott tökéletes másolat. Első lépés tehát, hogy az emailben érkező banki linkekre sose kattintsunk, banki ügyeinket mindig a böngészőbe begépelve kezdeményezzük. Hasznos lehet, ha a banki tevékenység megkezdése előtt ürítjük a böngésző kliens cache tárolóját, valamint a temp könyvtár tartalmát. A bank weblapja egy SSL, azaz titkosított kapcsolaton keresztül érhető el, erről egy kis zár vagy lakat ikon tájékoztat minket, valamint a böngésző címsorában a „https://" kezdetű link. Ez garantálja, hogy adataink nem sima szövegként, hanem kódolt formában, azaz nehezen megszerezhető formában utazzon az internetes forgalomban. Emellett a titkosított kapcsolatnál a pénzintézet rendelkezik egy úgynevezett biztonsági tanúsítvánnyal is. Ezt is le tudjuk ellenőrizni, hiteles-e, érvényes-e még vagy esetleg lejárt.
Ha mindezeket rendben találtuk, akkor már elkezdődhet az érdemi ügyintézés. Ha még nem vagyunk ügyfelek, de tervezzük azt, a bank kiválasztásánál tudakozódjunk a biztonsági lehetőségek felől. Igen praktikus megoldás az úgynevezett mobil aláírási lehetőség, ekkor egy előre rögzített mobilszámra érkezik minden egyes tranzakció esetében egy kód, és ezt kell a weboldal ablakába begépelni. Ez egy igen erős és biztonságos hitelesítési forma. Sok bank egy időlimitet is rendel a weboldal hitelesített munkamenetéhez (session), és ha ezalatt nem történik aktivitás, biztonságunkat szolgálva automatikusan kiléptet. Végezetül Internet kávézóban sose intézzük banki ügyeinket, csak saját számítógépről tegyük azt.