Egy nap sem telt el az iOS 9 megjelenését követően, és a tartalmak blokkolására kifejlesztett appok máris a toplisták tetejére kerültek.
Nagy-Britanniában a top 20 fizetős app listájában a 11. helyre került a Purify, valamint a 12. helyre a Peace. Amerikában az előbbi az 5., az utóbbi rögtön az 1. helyre küzdötte fel magát az első nap alatt.
A jelek szerint a mobilos reklámblokkolás még népszerűbb lesz, mint az asztali. Az Apple Safari böngészője ráadásul alapból blokkolja a hirdetéseket.
Miközben sokan a kiesett bevételek miatt pánikolnak, addig az appok fejlesztői szerint a kiadóknak máshonnan kell pénzt szerezni, például közvetlen reklámértékesítéssel vagy az olvasók megfizettetésével. Ha valaki támogatna egy oldalt, van lista a kivételeknek az appokban.
Mások szerint a reklámblokkolók inkább olyan platformokra irányítják majd a minőségi tartalmakat, amelyeken azok nem működnek.
Az mindenesetre biztos, hogy mindez az Apple nagy fegyvere lehet a Google ellen. Az Apple a pénze nagy részét hardverek eladásából szerzi, míg a Google főként a webes hirdetésekből. Éppen emiatt elképzelhetetlen, hogy az Android hasonlóval újítana. A reklámblokkolókat eleve törlik a Play Áruházból.