Az Amazon a világ egyik legnagyobb óriása, és gyakorlatilag minden a kezében van ahhoz, hogy a játékiparban is meghatározó szereplővé váljon, ráadásul nagyban gondolkozzon. Az Amazon pedig a játékok piacán is mozgolódik, ehhez elég csak az idén őszre szánt felhozatalt megnézni. A legutóbb kizárólag az Amazon eszközeire kiadott címek között ott van a belsős fejlesztésű The Unmaking, a CreepStorm és a Tales From Deep Space. A Fire Phone-ra pedig a gyenge kezdés ellenére is exkluzív cím érkezett a Til' Morning Light keretében.
Amellett, hogy ezek a játékok árbevételt hozhatnak az Amazonnak, még fontosabb, hogy egyben vásárlókat is csábíthatnak a cég eszközei felé: elvégre egy ideje van amazonos táblagép, streamingre alkalmas tévébox és okostelefon is.
A játékokra specializálódott Amazon Games Studios már 2012 óta működik, viszont csak tavaly léptek a mélyvízbe. A Double Helix játékstúdió év eleji felvásárlását követően augusztusban a Twitch is hozzájuk került. A mostani játékaikat hangoskönyvek és képregények is kísérik, ami jól mutatja, hogy a felvásárlások után olyan céggé váltak, amelynek nem jelent gondot filmekkel, könyvekkel és játékokkal kiegészített márkákat is felépíteni. Egyelőre persze csak kis halként úszkálnak a szektorban, összesen három stúdió fejleszt nekik játékokat, az alkalmazásboltjuk pedig csak 300 000 címet kínál.
Teljes gőzzel...
Az Amazon esetében a cél értelemszerűen az lenne, hogy egy igazán nagy nevet építsenek ki. Erre jó példa lehet a Halo, ami sok milliárdnyi dollárt hozott a különböző játékoknak és könyveknek köszönhetően, a 2001-es eredeti megjelenése óta. A Microsoft egy évvel azelőtt kebelezte be a Bungie-t, és bár így könyvkiadókkal, filmstúdiókkal és kereskedőkkel kellett együtt dolgozzanak, az eredmény láttán mindezt biztosan nem bánták.
A hangoskönyvek és a képregények így csak a kezdetet jelentik, minden máshoz pedig adott a technológia és a piactér. Ez utóbbi ráadásul arra is jó hely, hogy a klasszikus játékokat, plüssöket szétszórják a nagyközönség számára. Az Amazon Studios akár filmekkel vagy tévésorozatokkal is meg tud támogatni valamit ha kell, a Twitch pedig értelemszerűen kulcsfontosságú eszköz lehet az út során.
... egy újabb aranybánya felé
Miért akar az Amazon terjeszkedni a játékiparban? Természetesen jó dolog, ha egy cég neve az élet majd minden területén ismert, de a háttérben egészen más ok húzódik. Sokkal inkább arról van szó, hogy az Apple és a Google alkalmazásboltjaiban meghatározó fontosságúak a játékok, amelyek rendre a legnagyobb árbevételt hozzák a fejlesztőknek és a két nagy óriásnak is. A Clash of Clansról például biztosan kevesen gondolták, hogy a finn fejlesztőjének idén 15 millió dollárnál is több bevételt hozott, és, hogy már közel 30 millió ember játszik vele naponta.
Természetesen nem kell sokáig gondolkodni, ha újabb sikertörténeteket akarunk említeni, ott van mindjárt az ugyancsak finn Rovio és az Angry Birds. A sokadik bőrt is sikerült eredményesen lenyúzni a csúzlis madarakról, amelyekből gyerekjátékok, ruhák, táskák és film is készülnek. Az, hogy az Amazon a Halo sikeréhez hasonlót fel tud-e építeni mobilos platformon keresztül, csupán azon múlik, hogy mennyire sikeresen csinálják azt, amihez amúgy is a legjobban értenek: eladni mindent az embereknek. Az erőforrások és a csatornák adottak, már csak a nagy ötlet kell, amire harap a nép.