Hirdetés

Átverés a 3D játékok jövője?



|

A végtelen pixel technológia nagyon menőn hangzik, kaptunk látványos bemutató videót és a narrátor sok-sok technikai szakzsargonnal is dobálózik - nem nehéz elhinni, hogy ez a következő lépcsőfok a 3D-s játékoknál.

Hirdetés

A tündérmeséket szeretjük, pláne azokat, amelyek arról szólnak, hogy hamarosan a mostani hardverünkön is valós élethez hasonló minőségű grafika fog száguldani. A kicsi, de annál elszántabb ausztrál fejlesztőcsapat, az Euclideon vezetője, Bruce Dell elsőként 2010-ben mutatta be egy videón, mire lesz képes forradalmi 3D-s motorjuk.

 

Az ígéret

A többek közt játékokhoz tervezett kód eddig nem tapasztalt látványvilágot ígért, ahol nincsenek 2D-s objektumok (például levelek) és a részletesség a való világot idézi. Ez azt jelenti, hogy egy játékban minden egyes kavics, minden egyes tégla, ember, tárgy abszolút egyedi lehet, nincs többé két azonos pályaelem vagy épület, ráadásul mindez a játékfejlesztőknek nem jelent nagyságrendekkel több munkát, a felhasználóktól pedig nem igényel sokkal erősebb PC-t.
A videót rengetegen látták és mindenki azonnal izgatott lett, ám a cég és a technológia körül hamar nagy lett a csend – egészen mostanáig.

 

 

Bizonyíték helyett újabb ígéretek

Aztán gyorsan eltelt 4 év, ám idén ősszel visszatért a cég egy újabb videóval, ahol abszolút valóságos mozgóképeket mutattak arról, mire is képes az azóta titokban fejlesztett motorjuk. A látvány abszolút magával ragadó, tényleg részletes, és ami még ennél is fontosabb, változatos, akár a valóság. Ehhez speciális lézer-scannert használ a cég, valamint a „Solidscan” technológiát, amiből az adatokat a kód feldolgozza, a dizájnerek kipofozzák és a motor valós időben megmozgatja. A narrátor lelkesen jelenti be, hogy a ma használt poligonok – amire az egész iparág épül – ideje lejárt, helyette apró „atomokból”, képpontokból épül fel minden objektum. Ez hihetetlenül nagy adatmennyiség, ám az Euclideon motorjánál sikerült megoldani a gyors és egyszerű kezelést.

 

 

Fejétől bűzlik

Ha olyan forradalmi a technológia, miért nem lehet róla többet tudni? Azt állítja a cég vezetője, hogy már több cég is használja motorjukat, de konkrét cégnév egyszer sem hangzik el. A videó végén azt is elmondja, hogy már két játék is készül és megoldották a mozgást, ütközést stb. is – erre sincsen bizonyíték egyik videóban sem.
Az újabb videó valóban ügyesen van összerakva és akár meggyőzőnek is tűnhet, de ha megnézzük, mozgó objektumok nincsenek rajta, csak statikus tárgyak, a mozgás pedig gyanúsan szögletes és csak egy-egy irányban történik. Nincsenek ütközések, azaz tárgy-tárgy kapcsolat sem, amelyet ugyancsak rettentően nehéz feladat megvalósítani (például az emberek talpa a földhöz ér, amikor lépnek, a kezükkel megfogják a fegyver markolatát stb.).

 

Mit mondanak a veteránok?

A jó dolgokat természetüknél fogva szeretik könnyen elhinni az emberek – minden valószínűség szerint most is erre játszottak a készítők. Markus „Notch” Persson, a Minecraft készítője saját blogjában cáfolta a „végtelen részletesség” motor megvalósíthatóságát. A videóban látható sziget, amennyiben a legkisebb méretekkel számolunk és csak 1 Bájton tárolunk egy atomot, összesen 512 000 000 000 000 000 atomot, azaz Bájtot jelent, vagyis 512 Petabájtot jelent. Ehhez kb. 170 ezer darab, 3 TB-os HDD kell, ráadásul itt még nincsenek megmozgatott tárgyak, játékosok. Állítása szerint mindez csak átverés és senki ne higgyen nekik, pláne pénzt ne adjon a cégnek.

Egy másik szaktekintély, John Carmack (iD Software) is megszólalt, amiben kizártnak tartja, hogy egy mai gép képes lenne megmozgatni egy ilyen motort, arra pedig semmi esély, hogy egy játékban ez a technológia a közeljövőben megjelenjen.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.