Az egyetemi oktatás során gyakran előfordul, hogy olyan prezentáció van az előadáson, amelyet a hallgatók egyre nehezebben tudnak követni, és teljes unalmat vált ki belőlük.
Ezt igyekszik kiküszöbölni Wei Xiaoyong. A kínai Sichuan Egyetem oktatója egy egyedi arcfelismerő rendszert fejlesztett ki, és ezt használja a hallgatók arcának a figyelésére. Így tudja eldönteni, hogy ki az, aki esetleg unatkozik.
A cél az, hogy a rendszer felismerje az arcokról az érzéseket, és így segít az oktatónak testre szabni az óráit, és úgy alakítani azokat, hogy ne veszítse el közben a diákjai figyelmét és érdeklődését.
Természetesen nincs rá garancia, hogy a módszere hatékony, ráadásul könnyen lehet, hogy egyes diákok a magánszférájukat figyelembe véve idegesek lesznek a használt technológia miatt.
Az egyetemi oktató mindenesetre más kínai intézményekkel is megosztja a megközelítését, ami arra utal, hogy egyelőre sikereket ért el vele. Szerinte más területeken is lesz rá igény, ahol az érzelmi változások figyelése hasznos lehet.