Angelina ezúttal nem Jolie és nem is színésznő, hanem egy doktori disszertáció anyaga, egy mesterséges intelligenciát megvalósító szoftver, mely képes játékszoftvereket előállítani.
ANGELINA esetünkben ugyanis Michael Cook projektjének (A Novel Game-Evolving Labrat) a rovidítése. Az Egyesült Királyságban működő Imperial College PhD jelöltje azt tűzte ki célul, hogy programját játékszoftverek szinte szinte teljesen önálló előállítására lehessen használni. Eddig is léteztek automatikusan generált tartalmak, modulok a játékiparban, de egy teljes játék projekt gépi előállítása új dolog.
A játékokat alapelemekre bontva fejleszti az ANGELINA, melyeket utóbb állít össze teljes egésszé. Az alapelemek (species) között van maga a térkép (az átjárható és akadálozó területek elegye), az elrendezés (az egyes entitások merre találhatók ) és a szabályrendszer is (mi hogyan reagál az eseményekre). ANGELINA egy véletlenszerűen összeállított elemekből indul ki, melyeket utána fejleszt, úgy, hogy szimulálja az emberi játékos viselkedését. 400-szor futtatja le az emberszimulátort, hogy kiszűrje a játékból a játszhatatlan vagy épp értelmetlen részeket és felismeri az élvezetes, kihívásokat nyújtó de teljesíthető szakaszokat is. Az alkotó az evolúciós teóriában szereplő véletlen tényezőt tekinti saját szoftvere egyik lényeges tényezőjének is.
Cook labratja egy Mac kiszolgálón fut és már rengeteg játékot készített, akár tíz percenként képes egy előállítására. Továbbra is szükség van emberi munkára, az aláfestő zenét és a grafikákat nem automatikusan generálja a rendszer. Egyelőre nem minden késztermék játszható illetve élvezetes, de jó néhány kifejezetten okosra sikeredett és kipróbálható az alkotó weboldalán. Persze ne gondoljunk a mai drága szoftvercsodákkal összevethető minőségű alkotásokra, de azért figyelemre méltó játékélményre számíthatunk a szerző szerint.