Nemrég az MIT Technology Review rendkívül érdekes cikkel állt elő, amely alapján a követős sütiktől és reklámoktól az internetezőket megszabadító Ghostery beépülőt fejlesztő Evidon értékes információkat árul a hirdetőipar szereplői számára, az adatokat pedig a böngésző pluginon keresztül szerzi be. Fontos megemlíteni, hogy alapértelmezett beállítások mellett a szoftver nem telefonál haza, csak ha a felhasználó manuálisan bekapcsolja a GhostRank funkciót.
Az Evidon kétféle szolgáltatást nyújt a céges ügyfelek számára: a weboldalak tulajdonosai statisztikát kaphatnak a portáljaikon beágyazott hirdetések forrásáról és technikai teljesítményéről, a hirdetőcégek pedig képet alkothatnak a versenytársaik piaci jelenlétéről. A beépülő személyes adatokat egyáltalán nem bocsájt a fizetős vendégek rendelkezésére, kizárólag a meglátogatott portálokat profilozza.
Scott Meyer, az Evidon igazgatója az ügyet kommentálva csupán annyit mondott, hogy „minden jót tesz a hirdetőiparnak, amely átláthatóságot és szabályozhatóságot teremt”. A Ghostery önkéntes alapú adatgyűjtése – már amennyire meg tudjuk ítélni – egyébként sosem volt féltve őrzött titok, ám a Technology Review cikke látszólag mégis nagy hullámokat keltett a felhasználók körében.
A hírek szerint a plugint globálisan nagyjából 8 millióan használják, a bázis 45 százaléka szolgáltat információkat az Evidon számára.