Egy pénteki riport szerint a Windows 8 eladási mutatói egyelőre messze elmaradnak a várakozásoktól. „A Windows 8 PC-k értékesítései jócskán elmaradnak a Microsoft belső előrejelzéseitől, és a vállalaton belül is kiábrándítónak tartják a helyzetet” – írta Paul Thurrott, a Supersite For Windows szerzője.
Thorott szerint a várnál rosszabb eladási mutatókért elsősorban a „PC-gyártók szerencsétlen dizájnjai és a rossz felhasználhatóság” a felelősek. A szerző úgy látja, hogy a Microsoft új operációs rendszere „összezavarja” a felhasználókat, akik nem tudják megfelelően kihasználni az érintésérzékeny felületet és a megszokott Windows 7 desktop-funkcionalitást elegyítő szoftvert.
Thorott szerint az is komoly problémákat okoz, hogy a gyártó egy időben dobta piacra a Windows 8 Pro-t és a Windows RT-t. Míg az előbbi képes a korábbi Windows-szoftverek futtatására, utóbbi nem, aminek szerinte „semmi értelme.”Thorott véleményével Roger Kay, az EndPoint Technologies vezető elemzője is egyetért. „A Windows 8 Pro és RT verziói közötti különbségek meglehetősen nehézzé teszik a Windows 8 pozicionálását” – nyilatkozta Kay.
Az elemző hangsúlyozta: a „Az új érintésérzékeny interfész igazán fantasztikus megoldást kínál a mobilpiac, például a tabletek számára. Kérdés, hogy érdemes-e fenekestül felforgatni a világot néhány tablet kedvéért.”
A Microsoft – legalábbis hivatalosan – nem ért egyet a fent citált értékelésekkel. Steve Ballmer vezérigazgató eheti, a Santa Clara-i Churchill Clubban tartott beszédében például arról beszélt, hogy a Windows 8 látványos repülőrajtot produkált. Ballmer a múlt hónapban, a vállalat Build konferenciáján is azt mondta, hogy az új operációs rendszer remekül teljesít: négy nap alatt négymillió darab kelt el belőle.