A konkurencia, a Symantec és a McAfee a visszavágáson dolgozik.
A Microsoft tavasszal fizetőssé tett otthoni biztonsági csomagja alaposan felborította a piacot: a Symantec részesedése 10,1%-kal, a McAfee-é 3,3%-kal, míg a Trend Micróé 1,3%-kal csökkent ebben a kategóriában. A Windows Live OneCare drasztikus előretörésére a Microsofton kívül senki sem számított, jelenleg ez Amerika második legjobban fogyó online terméke.
A korábban ingyen osztogatott bétaváltozat után a végleges Windows Live OneCare ajánlott ára egyéves frissítéssel mindössze 50 dollár, igaz, egy átlagos felhasználó már 30 dollárér hozzájuthat. Az Amazon.com-on pedig mindössze 20 dollárért -- nagyjából 4500 forintért -- lehet hozzájutni. Az agresszív árat még ütősebbé teszi, hogy a csomag nem egy, hanem három gépre való telepítést tesz lehetővé, így ideális az átlagos amerikai háztartások számára. A baráti ár mellet a Windows Live OneCare népszerűségét az ismerős, XP-szerű kezelőfelülete és a Windows Biztonsági Központba való integrációja is növeli.
A McAfee eddig négyféle biztonsági csomagot árult az otthoni felhasználók számára, ezek közül a legkisebb, alap víruskereső, a VirusScan Plus került annyiba, mint a Microsoft teljes körű megoldása. A visszavágáshoz így egész biztosan durva árcsökkentést és látványos technikai újításokat kell bevetniük.
A Symantec sincs jobb helyzetben. A jövő év márciusára ígért, Norton 360 névre keresztelt új biztonsági termékük piacra dobásának idejét előre hozták idénre. Ennek hamarosan induló nyílt bétatesztelése már most keresik a jelentkezőket.
A Microsoft tehát jól megkavarta a piacot; a biztonsági termékek ára valószínűleg már sosem lesz olyan magas, mint eddig volt. Igaz, a Windows Live OneCare jelenleg csak az Egyesült Államokban érhető el, várhatóan a Microsoft később a világ többi részén is forgalomba hozza.
Bata László