A Microsoft szakemberei elérték az eddigi legalacsonyabb hibaküszöböt, ami a beszédfelismerést illeti - a 6,3 százalékos mutató még az IBM Watson 6,9 százalékos eddigi rekordját is lekörözte.
Ezzel újabb lépést tett a szektor abba az irányba, hogy a gépek az emberekhez hasonló szinten értsék meg a beszédet, és így fejlődjenek a hangalapú asszisztensek is, mint a Cortana.
A hangfelismerés a jövőben kulcsszerepet játszhat, és már most is részese a digitális hangasszisztens a különböző mobilos rendszereknek. Sajnos egyelőre általában lassú vagy nem mindig jó információt ad vissza.
A mesterséges intelligencia-alapú neurális hálózatok közreműködésével a nyelvi felismerés és keresés tovább javul, az Amazon, az Apple, a Google és az IBM is gőzerővel dolgozik a szektorban.
A hangasszisztenseknek azonban tovább kell fejlődniük, mielőtt elsődlegessé válhatnak. A felismerésnek 99 százalékosra kell javulnia a jelenlegi körülbelül 90-ről, legalábbis a Kleiner Perkins elemzői szerint. Azok a cégek, amelyek nem fektetnek a hangalapú technológiákba, lemaradhatnak.