Néhány nappal ezelőtt elkészült a WebVR 1.0 végleges változata. Nevéből sejthetően a szabvány segítségével a böngészők közvetlenül kommunikálhatnak a VR-headsetekkel, így weblapokon keresztül is kiszolgálhatóak lesznek a legkülönfélébb VR-élmények.
Az Oculus Rift headsetekkel rendelkezők máris tesztelhetik a WebVR-t, ugyanis a Chrome és a Firefox fejlesztői változataiban máris bekapcsolható a szabvány. A Microsoft most bejelentette, hogy a nem túlságosan távoli jövőben csatlakozik a klubhoz, az Edge fejlesztői csapata is megkezdte a WebVR implementálását.
A WebVR alapvetően olyan programozási felületeket definiál, amellyel a fejlesztők felismerhetik a számítógéphez vagy mobilhoz csatlakoztatott VR-headseteket, továbbá feldolgozhatják az érzékelőik adatait. A virtuális környezetek grafikus rendereléséhez a meglévő Canvas és WebGL technológiák vehetőek igénybe.
(Forrás: Microsoft, Edge Platform Status | Nyitókép: Rafael Valentim)