A Google 1996-ban egyszerű kutatási projektként indult, és mára a világ egyik legnagyobb IT-vállalatává nőtte ki magát. A cég vezetői most, 18 év elteltével úgy döntöttek, hogy az eredeti design utolsó darabkájától is megszabadulnak, és kidobják az aláhúzott linkeket a keresőmotor találati listájából. Lépésük egyben „egy korszak végét” is jelenti: az aláhúzott hivatkozásokat elsőként olyan, a kilencvenes években igen népszerű oldalakon használták a fejlesztők, mint a Geocities, az Altavista, vagy éppen a pets.com.
A Google designerei a régimódi linkek szanálása mellett néhány más apróságon is változtattak. „Megnöveltük a találatok címsorának a méretét, eltávolítottul az aláhúzásokat és mindenhol egységesítettük a sormagasságot – mondta Jon Wiley, a cég vezető tervezője. – Ez sokat javít az olvashatóságon, és az eddiginél tisztábbá, átláthatóbbá teszi az oldalakat.”
A Google az asztali keresőbe is átültette a mobil oldalán használt hirdetési címkéket; az egész interfész sokkal jobban hasonlít a cég mobilnetes és a natív alkalmazásaihoz, mint korábban. A fenti változtatások elsőre elhanyagolhatónak tűnnek ugyan, de a Google szempontjából mégis komoly ráncfelvarrást jelentenek: annál is inkább, mivel a keresőmotor külseje az elmúlt években alig változott valamit.