A zenei streaming világában sok átalakulást láttunk már, azonban a mai erőviszonyok mellett a Spotify és az Apple az, amely tulajdonképpen meghatározza a piacot.
Az Apple az iPhone 7 bemutatója kapcsán árulta el, hogy az Apple Music immáron 17 millió fizetős felhasználóval rendelkezik.
A Spotify ügyvezetője, Daniel Ek erre reagálva mondta el, hogy a rivális cég immáron 40 millió fizetős ügyfélnek örülhet, messze megelőzve az Apple-t.
Legutóbb márciusban árulta el ezt a számadatot a Spotify, akkor az értéke 30 millió volt. Ez azt jelenti, hogy nagyjából fél év alatt 10 millió új prémium előfizetőt szerzett a szolgáltatás. Júniusban összesítésben 100 millióan használták.
Azt nem tudni, hogy most hol tart az összesítés, azonban az előfizetők elcsábítására a Spotify ingyenes csomaggal is rendelkezik - ettől sok streamingszolgáltatás elzárkózott. A legtöbb rivális havidíjas modellre állt be, a Spotify azonban a számok közötti reklámokkal igyekszik kiegyensúlyozni az ingyenes változatot.