Az emulátorok készítői tipikusan arra törekednek, hogy a szoftvereik a lehető leghitelesebben, legnagyobb teljesítménnyel emulálják a játékok eredeti célplatformját. A most felbukkant 3DNES készítője ennél érdekesebb fába vágta a fejszéjét, ugyanis az alkalmazása megpróbálja valós időben 3D-be konvertálni a NES (Nintendo Entertainment System) játékokat.
A 3DNES ezt úgy éri el, hogy a játékokban használt sprite-okat térbeli objektumokká alakítja. A végeredmény minősége és hasznossága játékonként eltér, azonban a lenti videó alapján időnként egészen jól működik a szisztéma, képes teljesen új életet lehelni a régi címekbe.
A 3D-s objektumok használata lehetőséget teremt a kamera perspektívájának megváltoztatása is, így az emulátorral például első személyű nézetben is játszható a Mario. Természetesen soha nem erre tervezték a játékot, így a perspektíva változtathatósága inkább csak érdekesség, mintsem hasznos funkció.
(Forrás: Geek.com)