A Microsoft figyelmeztető körüzenetet küldött az Office 2010 béta változatának tesztelésében résztvevők számára, amiben tájékoztatja a tesztelőket, hogy a tesztciklus 2010 április 30-án lezárul. Ezt követően -- felhasználva a tesztelők által beküldött adatokat és javaslatokat -- a program május 12-ig a gyártás előtti RTM (Release To Manufacture) fázisba lép és elérhetővé válik az üzleti felhasználók számára, míg a végfelhasználóknak szánt csomag június 15-én kerül a boltokba. A Microsoft Office 2010 ötféle változatban jelenik meg, zárójelben az ajánlott végfelhasználói árak: Office 2010 Starter, Office Professional Academic ($99), Office Home and Student ($149), Office Home and Business ($279), Office Professional ($499).
Az Office 2010 rengeteg újdonságot hoz a korábbi változathoz képest. Tovább fejlődött az Office 2007-ben megjelent szalag menü, ebből adódóan már egy programon belül sincs meg az „idejétmúlt” menüstruktúra, illetve az Office gomb helyére került Backstage tudásában túlnövi elődjét. Segítségével elvégezhetjük a legfontosabb műveleteket: mentés, mentés másként, megnyitás, bezárás, információ, előzmények, új dokumentum, nyomtatás, megosztás és beállítások.
Fontos újdonság az Excel 2010-ben elsőként megjelenő Sparklines, amellyel a diagramokat már a cellákba is elhelyezhetjük, ennek köszönhetően immár a különböző trendeket bemutató ábrákat vizuálisan is oda helyezhetjük, ahová valók, s nem kell többé külön elnavigálnunk az ábrákért.
Az Outlook 2010 leghangsúlyosabb újdonsága szintén az említett szalag, amely jelentősen felgyorsítja a program használatát, illetve hangsúlyos elem a Quick Steps gyorselérésű eszköztára, amelyet teljesen az igényeinkre szabhatunk, beállítva a leggyakoribb műveleteket. Illetve kiemelendő újdonság még, hogy az új Outlook immár a Gmail levelezőrendszeréhez hasonlóan csoportosítja a leveleket egy adott témakör szerint, így egy adott témájú levelezés esetén nem kell hosszasan keresgélnünk a korábbi üzeneteket.