Hirdetés

Az Acer elektromos rollerével élmény átszelni a várost



|

A gamer hardvereiről ismert gyártó az elektromobilitásba is beszállt, így hát kétkerékre pattantunk, hogy bevizsgáljuk az új jövevényt.

Hirdetés

Mióta felbukkantak Budapest utcáin a gyakran széthagyott bérelhető kétkerekűek, magam is több szolgáltatót kipróbáltam, és időről időre a mai napig gurulok velük, ha mondjuk késve indulok el valahová, vagy egyszerűen el akarom kerülni a csúcsforgalmat. Ugyanakkor ezeknek a pár perces utaknak is komoly ára van, úgyhogy hosszútávon mindenképp megéri saját rollerbe fektetni. Szerencsére ma már rengeteg modell közül választhatunk, a gyártók sorához pedig nemrég az Acer is csatlakozott.

A nálunk járt modell az ES-3-as, ami egy kompakt, összecsukható, könnyen szállítható darab. A kialakítása kifejezetten robusztus, az anyagminőségre és az összeszerelésre nem lehet panaszunk. A fekete festést remekül kiegészíti az Acer-zöld dizájn, ami ad egy kis karaktert a rollernek.

Hirdetés

A dobozból kivéve minimális összeszerelés várt csak ránk, 4 csavart kellett behajtani, mielőtt elkezdhettük hajtani a rollert. A biztonságos közlekedéshez egyébként hozzátesz a kapcsolható első fényszóró, a hátsó féklámpa, illetve a csengő is.

A csúszásgátló gumiborítással ellátott fellépő a maga 49 centijével még a nagy lábon élőknek is bőven elég teret ad ahhoz, hogy kényelmesen és biztonságosan utazhassanak. A markolatot kicsit elnyújtották, így a sima hengeres kialakításnál kényelmesebb és biztosabb a fogása. Jobb kézzel a gázkart, ballal a féket kezelhetjük, amivel a hátsó tárcsaféket tudjuk aktiválni. A bowden alapjáraton nincs túl feszesre húzva, de ez nem is baj, hiszen a leblokkolt apró kerekek könnyen megcsúszhatnak, különösen a vizes talajon.

A kormányon találjuk a digitális kijelzőt és az egyetlen vezérlőgombot, amivel a különböző funkciókat kapcsolgathatjuk. Ha valaki mérföld per órában szeretné látni a sebességét km/h helyett, van rá lehetősége, de innen kapcsoljuk a lámpát és váltunk a sebességfokozatok közt. Az első a sétálós, durván 5-6 km/h-s fokozat, a másodikkal már lehet haladni (10km/h), hármasban pedig megkapjuk a maximális, 25 km/h-s sebességet. A 7,5 Ah-s akkumulátorral - amit a gyári töltővel durván négy óra alatt lehet teljesen feltölteni - akár 25 km-t is meg tudunk tenni egy lendülettel. A roller maximális terhelhetősége papíron 100 kiló, de alattam is hozta a beígért számokat, pedig egy picit fölötte vagyok a súlyhatárnak. De psszt, ezt ne mondjátok el senkinek!

A robusztus kialakítás azzal jár, hogy súlya is van a rollernek: 16 kilót kell cipelnie annak, aki fel akarja vinni egy lépcsőn, ami rövid távon még bírható, de kétségtelenül a nehezebb darabok közé tartozik. A kormányrúd lehajtásához csak egy kart kell meghúznunk, ennek a kialakításán azért még van mit finomítani: elég kicsi a fogantyú (vagy csak az én virsliujjaim nagyok), és elég komoly erőt kell kifejteni ahhoz, hogy az ember le tudja tépni a kart a helyéről. A rögzítő mechanizmus egyébként szembe megy a legtöbb konkurens modellel, mert a kormányra került a kampó és a hátsó sárvédőre a "lyuk", így viszont akár egy kisebb szatyrot vagy egy könnyebb táskát is fel tudunk akasztani magunk elé. A kitámasztó megfelelően stabil és jól elhelyezett, csukott szemmel is könnyedén lerúgható.

Az ES-3 egyértelműen városi használatra született, és sokkal jobban szereti az aszfaltot, mint a durvább felületeket. Elöl és hátul is 8,5 colos, tömör gumis kerekeket találunk, így a defekttől ugyan nem kell tartanunk, de lengéscsillapítás híján az út egyenetlenségeit is mindvégig érezni fogjuk. A gumikat sem terepre tervezték, de városi forgalomban, bicikliutakon remek szolgálatot tesznek, lejtőn és emelkedőn is.

Egy elektromos roller remek lehetőség arra, hogy jelentősen lerövidítsük a sétatávolságokat, vagy elkerüljük a belvárosi dugókat. Az ES-3 maximális sebessége megfelel a szabályozásnak, de kényelmesen lehet vele haladni a városban, a 25 km-es hatótávba pedig bőven belefér az egész napi közlekedés. Ha nagyobb távolságokra vinnénk, akkor összehajtva a buszon, vonaton vagy villamoson is velünk tarthat. Ez a roller bírja a strapát, amíg az idő engedi, remek alternatívát kínál a városi közlekedésre.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.