Néhány évvel ezelőtt még elég volt ránézni egy videokártya vagy egy laptop speficikációjára, és azonnal egyértelmű volt, hogy mit várhatunk tőle. Persze egy-egy driverfrissítés már 10 évvel ezelőtt is nagy ugrást tudott jelenteni, ugyanakkor alapvetően sokkal fontosabb volt a konkrét hardver, mint az azt megtámogató szoftveres megoldások.
Ez ma már nem feltétlenül ennyire fekete és fehér, és bár ez az NVIDIA GeForce RTX 4060-nal szerelt ASUS ROG Strix G16 egy bivalyerős laptop, a gamerek a nyers erőn felül nagyon sokat profitálnak a zöldek trükkjeiből.
Amikor egy játék vizuális élményéről beszélünk, az általában három fő tényezőből adódik össze. Ezek a felbontás, a grafikai részletesség, és a képkockaszám. Értelemszerűen mindenki azt szeretné, hogy ezek mind magasak legyenek, de mint az élet sok más területén, általában itt is maximum kettőt választhatunk.
4K-ban akarsz játszani magas 120 fps-sel? Akkor a textúrákat és az árnyékokat inkább a "Low" beállítás irányába kell mozgatni. A magas képkockaszám mellé gyönyörű fény-árnyék hatásokat és éles textúrákat akarsz? Akkor jobb, ha maradsz egy Full HD monitornál. Nagy felbontáson tolnád ultra részletességgel? Nem is olyan rossz az a cinematic 30 fps, ugye?
És itt jön be a képbe az NVIDIA DLSS, ami eredetileg csak a Deep Learning Super Sampling eljárást takarta, mára azonban egy egész platform lett belőle:
Az videóban látható példák jól szemléltetik, hogy a teljesítmény ma már messze nem csak a megahertzekről, Tensor magokról és lebegőpontos teljesítményről szól, a szoftveres támogatás legalább annyira fontos, mint a nyers erő. Az NVIDIA GeForce RTX 4060-nal szerelt ASUS ROG Strix G16 minden trükköt bevet, hogy a legtöbbet hozhasd ki a játékaidból.