Néhány hete a RANT Casino közölt egy érdekes összeállítást azokról a virtuális influenszerekről, akik a legtöbb pénz keresik az Instagramon, a pusztán avatarok formájában létező, ám dúsgazdag hírességek sorában pedig előkelő helyen szerepelt a 2018-ban színre lépett noonoouri is.
A sosem öregedő animált modellány egy német CGI-művész, Joerg Zuber fejéből pattant ki, az évek során pedig már olyan világmárkák termékeit népszerűsítette, mint a Dior, a Valentino vagy a MiuMiu. A 400 ezer instagramos követővel rendelkező karaktert évről évre egyre többet foglalkoztatják, most pedig a zene világát is megrohamozza.
A The Independent beszámolója szerint ugyanis a Warner Music Central Europe lemezszerződést ütött nyélbe a karakterrel, a két éves előkészítéssel szárba szökött együttműködés keretében pedig már meg is jelent noonoouri debütáló dala, amelyet a szintén német DJ, Alle Farben közreműködésével élvezhetnek a hallgatók.
A cikkünk írásakor 150 ezer megtekintés környékén járó dalhoz egy valódi énekes hangját rögzítették, majd mesterséges intelligencia segítségével tették egyedivé. Egyes kommentárok szerint az eredmény kissé gépi, autotune-szagú, de egy kizárólag a digitális világban létező előadó esetében talán ez is az imázs része lehet. A dalon dolgozó szövegírók, énekesek és zenészek ugyanúgy megkapják a jogdíjakat és a kiadói részesedést, mint a nem MI-generált produkciók esetében.
A lemezszerződés és az új dal ismét bizonyosan hozni fog némi extra hírverést a karakternek, aki a RANT Casino szerint 156 ezer eurót keres csak az Insta-posztjaival, egy másik becslés viszont 2,6 millió dollárra, vagyis 929 millió forintra saccolja a karakter éves bevételeit.