A nagy költségvetésű videojátékok karaktereit jellemzően valódi színészek mozgatják és szólaltatják meg, de általában nem őket látjuk viszont, hanem arc- és testmodelleket. A The Last of Us Part II-ban Dina például az ebből youtuber karriert csináló Cascina Caradonna arcát, de Shannon Woodward hangját kapta, Abby-t pedig Laura Bailey alakította, miközben a fizimiskáját egy Jocelyn Mettler nevű játékfejlesztőtől vették kölcsön.
A nagy múltú és széles körben használt Unreal Engine-ről ismert Epic Games új fejlesztése, a böngészőben futó MetaHuman Creator szükségtelenné tenné a modellek alkalmazását, mivel viszonylag hamar lehet vele olyan karaktereket létrehozni, amilyet csak szeretnénk.
Sokkal részletesebb, mint a szerepjátékok karakterszerkesztői: a haj és más, alapvető elemek mellett állíthatók ráncok, sebek, minden nagyon részletesen testreszabható, és természetesen mintákból lehet kiindulni, hogy ne kelljen mindenkinek a nulláról kezdeni. Az elkészült modellt aztán le lehet tölteni, majd Unreal Engine-be vagy Mayába importálni.
A MetaHuman Creator így jelentősen megkönnyíti majd a karakterrajzolók életét, és garantáltan élethű virtuális emberekt láthatunk az ezt használó fejlesztők játékaiban. A széleskörű tesztelés néhány hónapon belül indul.