A Google anyacége, az Alphabet nemrég tette közzé a 2018. negyedik negyedévére vonatkozó jelentését. Értelemszerűen a Google-lel kapcsolatos számok a legérdekesebbek.
A reklámokkal kapcsolatos árbevétel október és december között 32,6 milliárd dollár volt, vagyis 20 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ez ugyanaz a növekedési ráta, mint legutóbb - ez pedig aggaszt néhány elemzőt.
A Google ráadásul többet is fizetett azért, hogy forgalmat szerezzen. A cég 7,45 milliárd dollárt (több mint 2 billió forintot) költött a három hónap alatt forgalomszerzésre. Ebben az a pénz is benne van, amit az Apple azért kapott, hogy a Google legyen az alapértelmezett kereső az iOS-es eszközökön. Ez az összeg a negyedik negyedéves reklámbevételek 24 százaléka, és 13, valamint 15 százalékkal magasabb, mint egy negyedévvel, illetve egy évvel korábban.
Az egyéb bevételek (amik a felhős üzletágból és a hardverekből származtak) 31 százalékkal, 6,49 milliárd dollárra emelkedtek, és felülmúlták a Wall Street várakozásait.
A Google árbevétele összesítésben 39,1 milliárd dollár lett a negyedévben, ami 22 százalékkal több, mint egy éve. A működési nyereség 13 százalékkal emelkedett, 9,7 milliárdra. A befektetők mégsem voltak elégedettek, a jelentés hatására az Alphabet részvény-árfolyama 2,8 százalékkal csökkent.