A Trustlook legújabb kutatása szerint a fogyasztók közel fele (egészen pontosan 45 százalékuk) egyáltalán nem tudja, hogy mi az a ransomware, sőt, soha nem is hallott a zsarolóvírusról. Ennek ellenére 17 százalékot fertőzött már meg ilyen kártevő.
Akik csapdába estek, azoknak a 38 százaléka fizetett a támadóknak, 100 és 500 dollár közötti összeget.
Bár a zsarolóvírusok mögött álló hackerek nagyobb összegeket tehetnek zsebre, ha nagy cégeket vagy intézményeket vesznek célba, mégis az átlagfelhasználók jelentik számukra a vonzóbb célpontokat.
Az átlagfelhhasználók ugyanis biztonságilag képzetlenek és kevés forrásuk van a témában. Éppen ezért nagy esély van arra, hogy a zsarolóvírust sikerrel vetik be ellenük, és, hogy végül kifizetik a támadókat.
Mivel a ransomware-t általában sokszor adathalász e-mailben szórják, ezért a fogyasztókat és a cégek dolgozóit is képezni kellene a szakértők szerint. A jelentés kitért arra is, hogy az emberi tényező nagyban képes rontani a végpontvédelmek hatékonyságát.
Ti kaptatok már be zsarolóvírust? Ebben az útmutatónkban megmutatjuk, hogy mit kell tennetek, ha beütött a baj.