Amilyen időket most élünk, örülhetünk, ha bármin akár egy keveset is sikerül spórolni - Európában óriásira rúgtak az energiaárak, és már a rezsicsökkentés sem véd meg minket a durva költségektől. Korábban írtunk arról, hogyan lehet energiatakarékosabbá tenni a konzolokat és a PC-ket, de tehetünk még valamit az áramfogyasztás alacsonyan tartása érdekében.
A FlatPanelsHD megvizsgálta, hogy az egyes streaming alkalmazások használata során hogyan alakul a konzolok és a multimédiás eszközök fogyasztása, és arra jutott, hogy aki konzolról néz filmeket és sorozatokat, jobban teszi, ha mihamarabb abbahagyja.
A legtöbb áramot a PlayStation 4 zabálja, ennek 90-95 W kell, míg a PlayStation 5 70-80 W között fogyaszt. Az Xboxok esetében jobb a helyzet, a Series X 46-57 W-ot, míg a One S 35 W-ot eszik. Ez évente, napi 4 óra használattal a PS4 esetében 131-139 kWh-t jelent, a PS5-nél 102-117-et, a Series X-nél 67-83-at, a One S-nél pedig 51 kWh-t.
Lényegesen jobb a helyzet ugyanakkor a második generációs, 4K-s Apple TV esetében, ami már 3-4 W-tal is elketyeg, a Chromecast pedig 2,5-3,2 W-ot kér, így évi 4-6 kWh-val, valamint 3,7-4,7 kWh-val számolhatunk.
Emellett érdemes azt is tudni, hogy a konzolos appok rendszerint rosszabb minőséget nyújtanak, mint a Chromecast, az Apple TV 4K, vagy a tévék beépített alkalmazásai, nem támogatják a HDR/SDR közti dinamikus váltást, a képfrissítési sebességhez igazodást, és a Dolby Vision vagy a Dolby Atmos támogatása sem garantált (csak a Series X esetében).