A brit Acorn Computers által kifejlesztett ARM architektúrájú processzorok sokáig csak az okostelefonokban és más hordozható eszközökben szolgálták a felhasználókat, az óriási technológiai fejlődésnek köszönhetően viszont már a számítógépekbe is utat törtek maguknak.
A forradalom egyik zászlóvivője az Apple, amely az energiatakarékos és bivalyerős M-szériás ARM chipjeivel bebizonyította, hogy egyáltalán nem kell tartani a váltástól, a jövőben pedig mások is erre az útra léphetnek.
A Canalys elemzőcég friss jelentése szerint ugyanis 2026-ra már 30% lehet az ARM-processzorok részesedése a PC-s piacon, amiből 13,5% már most is megvan, köszönhetően az Apple által eladott M-chipes Maceknek.
A DigiTimesnak Steve Brazier, a Canalys elnök-vezérigazgatója nyilatkozott:
"Nem 2050-re, hanem 2026-ra, azaz négy év múlva már a felhőalapú processzorok fele és a PC-k 30%-a ARM alapú lesz. Ez egy rendkívüli esemény, egy olyan iparágformáló esemény, amelyet egyszerűen nem vettünk elég komolyan."
A vállalat megállapítása egybecseng egy másik elemzőcég, a Mercury Research véleményével, mely szerint az elmúlt 1-1-,5 évben valóban nagyot nőtt az ARM-technológia PC-s piaci részesedése: a 2021-es 7% után ma 13,1%-on áll.
A Tom's Hardware kérdésére válaszolva a Mercury Research egyik munkatársa, Dean McCarron elmondta, hogy a Macek mellett az olcsó Chromebook-termékcsalád a növekedés másik motorja, ennek révén ugyanis szintén jelentős mennyiségű ARM-chipes gép ömlik a piacra. Az architektúrában rejlő lehetőségeket mutatja, hogy az Nvidia korábban megpróbálta felvásárolni az azt birtokló céget, ám a hatalmas üzlet végül elbukott a versenyhatósági aggályokon.
A lendületet így a Qualcomm fokozhatja tovább, amely a következő két évben szeretné piacra dobni a kifejezetten Windows-laptopokba szánt Oryon ARM processzorait. A vállalat ígérete szerint ezek teljesítményben is felveszik majd a versenyt az almás M-chipek teljesítményével. Arra viszont nincs nagy esély, hogy az ARM-technológia a közeljövőben a gaming PC-k körében is megvesse a lábát, a hagyományos (értsd: nem mobilos) játékok túlnyomó többsége ugyanis nem kompatibilis ezzel a platformmal.