Novemberben lesz 14 éve, hogy a Microsoft piacra dobta az egész testes mozgáskövetést elhozó Kinectet, amelynek az eredeti formájában az lett volna a célja, hogy új szintre emelje a Nintendo Wii-vel berobbant mozgásalapú játékokat, immáron az Xbox 360 és később az Xbox One közreműködésével.
A közönség lelkesedését azonban nem sikerült hosszú távon is fenntartani, a gesztusalapú gaming zsákutcának bizonyult, így a Microsoft 2017-ben leállította az xboxos Kinect gyártását. Bizonyos területeken viszont azóta is népszerű az eszköz, a benne használt szenzorok ugyanis nem csak a videójátékokban jöhetnek kapóra.
Ezt bizonyítja annak a redditezőnek az esete is, aki nemrég egy CT-vizsgálat során megdöbbenve vette tudomásul, hogy a szkennelést végző gép a Kinect Xbox One-os verzióját használja a képalkotáshoz.
Ahogy a fotó is mutatja, a masina gyártója kimondottan elegánsan oldotta meg a konzolos kiegészítő integrációját, a világító X-logó nélkül fel sem tűnne a "turpisság".
CT machine uses Xbox Kinect as camera
byu/King_hack9 inmildlyinteresting
Habár elsőre meglepő lehet a találkozás, a Kinectet már a pályafutása kezdetén felfedezték maguknak a szakemberek például a robotikában és a digitális mozgásrögzítésben is, mivel jóval olcsóbb és esetenként megbízhatóbb formában tette elérhetővé a mélységérzékelő technológiát, mint a hasonló célokra szánt profi eszközök.
A Microsoft éppen ezért az xboxos Kinect elkaszálása után még évekig árult egy új, profi felhasználási területekre kifejlesztett verziót, amely az Azure felhős infrastruktúrájával összeköttetésben üzemelt. A 2020-ban piacra dobott Azure Kinect DK forgalmazása végül tavaly állt le, az eladott példányok működése viszont továbbra is biztosított.