A konzolos piac szereplői jellemzően nullásan vagy veszteségesen árulják gépeiket, mert a játékokból és szolgáltatásokból annyi pénz jön be, hogy így is megéri, ezért nem annyira meglepő Hideaki Nishino, a Sony platformélményért felelős vezető alelnökének kijelentése.
A japán fejes az AV Watch-nak beszélt az egyes piacokon már most kapható, hozzánk várhatóan januárban érkező PlayStation Portalról, és elmondta, nem reméltek profitot a gép eladásaiból. Egy nagyon szűk közösségnek szánták eleve, hogy ők akkor is játszhassák kedvenceiket, ha épp nem férnek hozzá a konzolhoz. A cél a játékkal töltött idő növelése volt.
A Portal jelen pillanatban csak arra jó, hogy azok, akik rendelkeznek PlayStation 5-tel, elérjék játékaikat távolról - elsősorban az otthoni hálózatról, de nincs akadálya a távoli kapcsolódásnak sem, ha olyan helyen tudunk csatlakozni, ahol elég erős a net. Elvileg nincs technikai akadálya a cloud gaming támogatásának, ha ezt is elérhetővé teszik rajta, sokkal vonzóbb lehet.