A Khronos Group hivatalosan is ray tracing-támogatással bővítette a Vulkan API-t, a változtatásról pedig a GitHubon is beszámoltak. Az 1.2.162-es verzióval már több olyan kiterjesztést is tartalmaz az API, amelyek a GeForce RTX és az RDNA2-alapú Radeon grafikus vezérlőkön is támogatottak lesznek.
Ez azért nagy dolog, mert a ray tracing a Vulkanon eddig csak az NVIDIA kiterjesztéseivel volt használható, amiket GeForce hardverre optimalizáltak. A Vulkan kiterjesztései viszont minden márka számára elérhetőek, egyik hardverre sincsenek külön optimalizálva. A ray tracing kiterjesztéseket úgy tervezték, hogy könnyű legyen azokat használni, a Microsoft DXR API funkcióinak többsége is támogatott.
Ez a fejlesztők számára is jó hír, idővel pedig lehetővé válik majd a ray tracinget használó windowsos játékok használata is Linuxon, PC-re pedig már a DirectX 12 API nélkül is fejleszthetőek. Így a fejlesztők számára könnyebb lesz az átállás, és nagyobb a választási szabadság.